A Star is Born: empowering creative arts talents through competitions and with online tools
A Star is Born: posilování kreativních uměleckých talentů prostřednictvím soutěží a online nástrojů
Realizace projektu: 01.11.2021 – 31.10.2023
Evidenční číslo projektu: 2021-1-CZ01-KA220-VET-000028063
Partneři:
- Střední průmyslová škola chemická Pardubice (Česká republika – koordinátor)
- Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centras (Litva – partner)
- Profesionālās izglītības kompetences centrs Rīgas Stila un modes tehnikums (Lotyšsko – partner)
- Srednja šola za oblikovanje Maribor (Slovinsko – partner)
Shrnutí projektu:
Čtyři partnerské školy odborného vzdělávání a přípravy z České republiky, Slovinska, Litvy a Lotyšska spojily svůj zájem a motivaci k práci v projektu „Zrodila se hvězda: posílení kreativních uměleckých talentů prostřednictvím soutěží a online nástrojů“. Hlavní myšlenka tohoto projektu vznikla s ohledem na tyto aspekty:
- potřeba společné iniciativy při výměně osvědčených postupů a vzdělávacích nástrojů pro učitele odborného vzdělávání, kteří podporují studenty kreativního umění, připravují je na soutěže, rozvíjejí jejich talent a snaží se dosahovat dobrých výsledků
- potřeba spolupráce v Evropě, která čelí významným výzvám v oblasti zaměstnanosti mládeže
význam budování digitálních dovedností studentů jako schopnosti připravit se a konkurovat na místním, národním a mezinárodním trhu práce - potřeba vytvořit více příležitostí pro studenty ze znevýhodněného prostředí zúčastnit se kadeřnických soutěží
- potřeba zlepšit image kvalifikace odborného vzdělávání a přípravy jako atraktivní a přitažlivé pro mladé lidi
Využití potenciálu různých přístupů k přípravě studentů umění na soutěže a rozvoji digitálních dovedností lze nejlépe dosáhnout strategickým partnerstvím evropských organizací odborného vzdělávání a přípravy, které se specializují na kreativní studijní programy a mají zájem o rozvoj talentu studentů a jejich odborných dovedností. Projekt by měl být prováděn nadnárodně, protože zamýšlených výsledků nelze dosáhnout izolovaně a dosáhnout plánovaných výsledků. Projekt silně odpovídá stanoveným prioritám ve vnitřních strategiích, regionálních, národních a evropských politikách.
Evropská agenda dovedností jasně ukazuje, jak důležité je rozvíjet osobní a profesní dovednosti studentů, aby byli adaptabilní na konkurenčním trhu práce (průřezové dovednosti). Projekt A Star is Born bude také podporovat rozvoj digitálních dovedností učitelů a studentů.
Náš projekt bude jedním z klíčových řešení výzev 21. století. Nezaměstnanost mládeže již byla a během nastupující hospodářské krize poroste jako výzva v celé Evropě i mimo ni. Školy hrají klíčovou roli v přípravě mladých talentů na konkurenceschopnost na místním, národním a mezinárodním trhu práce. Učitelé a studenti potřebují být vybaveni digitálními nástroji a zvýšit jejich schopnost řešit relevantní problémy. novinkou, kterou je kreativita. Partneři projektu A Star is Born mají různé zkušenosti s přípravou studentů na soutěže. Litevský partner má docela dobrý systém podpory studentů; lotyšský – má bohaté zkušenosti s účastí v soutěžích; Česká – hlavně národní soutěže, ale ve Slovinsku se národní soutěže pro kadeřníky nekonají. Mezi partnerskými zeměmi proto v této oblasti existuje propast. Všichni partneři chtějí sdílet zkušenosti a zlepšovat rozvoj talentu studentů. Jedním z hlavních cílů bude umožnit studentům výtvarného umění vysokou úroveň dovedností, které jsou potřebné k dosažení vysokých výsledků nejen na národní, ale i mezinárodní úrovni.
V rámci našeho projektu bude pokryta kombinace klíčových prvků:
Rozvoj talentů + kreativita + digitální dovednosti
Hlavní cíle projektu:
- motivovat studenty, aby byli aktivní v procesu učení, a vybavit je dovednostmi, které jim pomohou být úspěšní v budoucím zaměstnání, stát se zodpovědnými občany a atraktivními pro mezinárodní trh práce
- umožnit talentovaným studentům kreativního umění bez ohledu na jejich původ
zvýšit digitální dovednosti studentů – zlepšit znalosti a odbornost učitelů - prosazovat kreativní a kritické myšlení a podporovat spravedlivou hospodářskou soutěž
- motivovat studenty k odpovědnosti za své učení a sebehodnocení
na podporu vzniku mezinárodních soutěží pro kadeřníky
Projekt výrazně podporuje cíle programu Erasmus + pro školy odborného vzdělávání a přípravy tak, aby pomohl využít plný potenciál učitelů a studentů pomocí nových způsobů učení, technologií a digitálních nástrojů. Vytváření soutěží je součástí programů rozvoje dovedností i v Evropě.