Erasmus+ KA202: CLIL in Education
Realizace projektu: 01.11.2020-31.12.2022
Registrační číslo: 2020-1-CZ01-KA202-078232
Partneři:
- Střední průmyslová škola chemická Pardubice – hlavní koordinátor
- Abidin Pak Pakmaya Anadolu Lisesi – Turecko
- ISEN Formación S.L. – Španělsko
- Escuela F.P. Salesianos Juan XXIII – Španělsko
- Kongsbakken videregående skole – Norsko
- Stredná odborná škola chemická – Slovensko
Popis projektu:
Náš projekt chce podpořit kvalitní a inovativní způsoby výuky a učení využitím nových přístupů ke vzdělávání. Klade si za cíl rozvíjet integrovaný vzdělávací přístup, ve kterém bude část předmětů vyučována v angličtině.
Prostřednictvím spolupráce s našimi partnery chceme:
– prohlubovat kompetence v angličtině
– usnadnit přípravu CLIL vyučovacích hodin
– podporovat inovativní metody výuky/učení s velkým důrazem na jazykový a multidisciplinární přístup
– vytvářet atraktivnější způsoby učení, a tím zvyšovat motivaci studentů ke studiu
– podporovat týmovou spolupráci na národní a mezinárodní úrovni
– posílit využívání informačních a komunikačních technologií a digitálních médií pro výuku a učení.
Cíle projektu:
Hlavním cílem projektu CLIL je zvýšit kvalitu vzdělávání a motivovat studenty k aktivnímu studiu a vybavit je dovednostmi, které jim pomohou být úspěšní v jejich budoucím zaměstnání.
Konkrétnějším cílem je navrhnout a doporučit pro implementaci model integrace angličtiny, jiných předmětů a Informačních a komunikačních technologií do výuky a projektového vyučování.
Hlavní výstupy projektu:
- Přehled o současném stavu využívání výuky CLIL v partnerských školách
- Manuál pro plánování a tvorbu výukových hodin využívajících CLIL
- Katalog – portfolio CLIL výukových hodin
- Digitální nástroje pro výuku CLIL
- Mezinárodní soutěž pro studenty
Newsletters
Mezinárodní setkání učitelů projektu CLIL in Education

V březnu proběhl na naší škole další seminář učitelůl v rámci evropského projektu CLIL ve vzdělávání, nebo jinými slovy: jak zavádět angličtinu do výuky jiných předmětů.
Během čtyřdenní schůzky tým složený z učitelů sedmi partnerských škol v šesti zemích (Česká republika, Itálie, Slovensko, Estonsko, Turecko a 2sx Španělsko) spolupracoval na implementaci sérií prezentací o aplikacích (learning apps) pro výuku angličtiny přizpůsobených každému předmět a o metodách společného hodnocení tohoto modelu učení.
Pro členy týmu se také konaly skupinové workshopy s cílem vytvořit aktivity založené na learning apps a probíhaly diskuze, kde jsme sdíleli zkušenosti, postupy a použití těchto nástrojů pro danou metodiku a hodnocení studentů.
Schůzka koordinátorů projektu CLIL in Education v Bratislavě

Poslední týden v květnu se konala schůzka koordinátorů v Bratislavě. Zúčastnili se jí zástupci všech sedmi partnerských škol.
Během třídenní schůzky jsme společně zkontrolovali postup prací na projektu, rozdělili si další úkoly a termíny a stanovili harmonogram prací a schůzek v podzimním období. Tým z Cartageny již prezentoval detailní návrh programu a soutěže pro student, která proběhne v říjnu na jejich škole.