Erasmus+ KA202: STEM in Education
Realizace projektu: 01.09.2019-31.08.2021
Registrační číslo: 2019-1-CZ01-KA202-061111
Web: https//stemka2.wordpress.com
Partneři:
- Střední průmyslová škola chemická Pardubice – hlavní koordinátor
- Abidin Pak Pakmaya Anadolu Lisesi – Turecko
- Valga County Vocational Training Centre – Estonsko
- Byåsen videregående skole – Norsko
- ITT Michelangelo Buonarroti – Itálie
- KES COLLEGE – Kypr
Mezi cíle projektu patří zavádět inovativní přístupy k výuce využíváním mezipředmětových vazeb zahrnujících STEM předměty (Science, Technology, Engineering, Math) a tím přispívat ke zvyšování kvality odborného vzdělávání na partnerských školách. Podstatným přínosem pro učitele bude poznání a využití jiných a nových možností výuky, zapojení ICT do vzdělávání, implementace nových metodických přístupů k výuce. Studenti by měli získávat lepší vzdělávací výsledky a zvýšit si motivaci k dalšímu studiu.
Pro úspěšnou realizaci projektu jsou naplánovány čtyři mezinárodní workshopy pro učitele zaměřené na job shadowing, sdílení informací o používání STEM, skupinové a projektové výuky. Jedné mobility se zúčastní studenti, pro které bude zorganizovaná mezinárodní soutěž.
Hlavní výstupy projektu:
- přehled o současném stavu využívání výuky STEM v partnerských školách
- metodická příručka pro plánování a tvorbu výukových hodin využívajících STEM
- eBook – portfolio minimálně 24 multidisciplinárních výukových hodin
- projekt pro studenty s různými druhy a typy úkolů využívajících problémové vyučování, videa, kvízy apod.
- mezinárodní soutěž pro studenty, které se zúčastní dva studenti z každé školy a společně v mezinárodních týmech vytvoří prezentace na daná témata a vyřeší testy z oblasti STEM.
Činnosti
Naše kyperská kolegyně poskytla interview pracovníkům Evropské komise o našem projektu a SELFIE testu, který jsme částečně upravený použili pro mapování digitálního potenciálu ve výuce v našich partnerských školách. Celý rozhovor si můžete přečíst na tomto linku.
V souvislosti s účastí naší školy v projektu Erasmus + „STEM in Education“ poskytla Dr. Elena Anastasiou z partnerské kyperské školy KES College rozhovor pracovnici Evropské komise o používání nástroje SELFIE (Sebereflexe o účinném učení podporou využívání inovativních vzdělávacích technologií). Tento nástroj může pomoci školám mít přehled o digitálních technologiích pro výuku, učení a hodnocení žáků a o jejich využívání.
Více informací o projektu a rozhovoru na oficiálních stránkách Evropské komise najdete na tomto odkazu: https://ec.europa.eu/education/schools-go-digital/selfie_news/the-role-of-selfie-in-the-erasmus-project-stem-in-education_en
Covid nezastavil projekty Erasmus+
I přes omezení způsobená koronavirovou pandemií pokračuje práce na našem mezinárodním projektu STEM in Education.
Italská partnerská škola Istituto Tecnico Buonarroti v Trentu uspořádala 21. října 2020 online webinář zaměřený na měkké dovednosti, které jsou pro profesní i osobní život důležité, a jak je hodnotit u studentů. Webináře se zúčastnilo dvacet učitelů ze všech šesti partnerských škol.