English version


Střední průmyslová škola chemická Pardubice

TraWi

EU_flag_LLP_CS-01
S podporou Programu celoživotního učení Evropské unie.

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah sdělení odpovídá výlučně autor. Sdělení nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejich obsahem.

Leonardo da Vinci, Trawi project

Období realizace projektu: 1. 10. 2013–30. 9. 2015

Číslo projektu: DE/13/LLP-LdV/TOI/147629

Tento mezinárodní projekt vznikl v rámci programu Leonardo da Vinci – TOI (Transfer of Innovation).


Hlavním koordinátorem je QFC z německého Halle, dalšími partnery jsou SBG Dresden, polská Zespol Szkol Chemicznych Wloclawek, Střední průmyslová škola chemická Pardubice, Národní ústav pro vzdělávání a Střední průmyslová škola chemická Brno. Asociovanými partnery projektu jsou Svaz chemického průmyslu ČR a Svazy chemického průmyslu zapojených zemí.

Cílem projektu je podpořit spolupráci mezi odborným vzděláváním na školách a podniky
v chemickém odvětví na základě zkušeností německého partnera. V rámci projektu otevřít nové příležitosti studentům k získání odborných zkušeností již během studia a odborné praxe. Dalším cílem je zatraktivnění odborného vzdělávání, prohloubení praxe a snížení nezaměstnanosti absolventů.
Projekt pomáhá zintenzívnit spolupráci mezi vzdělávacími institucemi a podniky a to v partnerských zemích, PL a CZ.  Otevírá lepší perspektivu absolventům škol v uplatnění na trhu práce, jejich zaměstnanost, práci ve svém oboru, možnosti zvyšování kvalifikace, úspěšnost v praxi. Zjišťuje také, jaké nároky kladou zaměstnavatelé na absolventy škol a jaké změny ve výuce by mohly zlepšit jejich postavení.
Další přínos projektu je ten, že přispívá v evropském dialogu o reformách odborného vzdělávání
a přípravy. Projekt je založen na tvorbě metodicko-didaktických konceptů, vytvoření sítě zainteresovaných partnerů z řad podniků, které by měly prohloubit spolupráci při tvorbě jednotek učení. Ty by měly pak sloužit jako základní stavební kameny odborných kvalifikací, které budou vyhledávané trhem práce.

Partnery TraWi jsou na základě předcházejících výsledků projekty CREDCHEM a DECVET.

Výstupy SPŠCH z projektu:

  • Aktuální analýza metodicko-didaktických přístupů v České republice
  • Aktuální stav vzorových pracovních úkolů ve školách
  • Aktuální stav vzorových pracovních úkolů v podnicích pro chemického laboranta a chemika operátora
  • Komunikace mezi školami, podniky a příslušnými institucemi na národní úrovni
  • SWOT analýza stávajících podob vzdělávacích programů v daném oboru
  • Výměna názorů v rámci partnerství
  • Prezentace výsledků

NEWLETTERS:
NEWSLETTER TRAWI CZ

Prezentace

  • Projekt TRAWI a jeho hlavní cíle a výstupy – Martina Kaňáková (prezentace zde zde)
  • Současná situace a postavení chemického průmyslu v ČR, poslání a význam sektorové dohody chemie  – Ing. Ladislav Novák, ředitel SCHP ČR (prezentace zde zde
  • Odborné vzdělávání a příprava žáků pro chemický průmysl – Ing. Zorka Husová, NÚV (prezentace zde zde)
  • Výsledky dotazníkového šetření provedeného v rámci projektu TRAWI v ČR a Polsku, Mgr. Martina Kaňáková, NÚV (prezentace zde zde)
  • Projekt TRAWI v kontextu evropských nástrojů (ECVET, EQF, EUROPASS, Erasmus+, Mgr. Michala Čičváková, NÚV (prezentace zde zde)
  • Co je ECVET a k čemu potřebujeme jednotky výsledků učení, Mgr. Martina Kaňáková, NÚV (prezentace zde zde)
  • Program Erasmus+ a výsledky analýzy přihlášek KA1 z výzvy 2014, PhDr. Hana Slámová, PhD. Národní tým expertů ECVET (prezentace zde zde)
  • Jednotky výsledků učení vytvořené v i projektu TRAWI, Ing. Miroslava Katzerová, SPŠCH Pardubice (prezentace zde zde)
  • Zkušenosti s využitím jednotek výsledků učení při zahraniční mobilitě žáků, Ing. Jana Šedová, SPŠCH Pardubice (prezentace zde zde)
  • Zkušenosti s využitím jednotek výsledků učení při výuce v domácím prostředí, Mgr. Alžběta Kováčiková, SPŠCH Kralupy nad Vltavou (prezentace zde zde)
  • Analýza stávajícího stavu odborného vzdělávání v ČR a Polsku
  • Dotazníkové šetření týkající se požadavků na profil absolventa a požadavků na kompetence pracovníka v chemickém sektoru (ke stažení zde)
  • Specifikace kvalifikací požadovaných trhem práce
  • Analýza pracovních inzerátů
  • SWOT analýza stávajících podob vzdělávacích programů v daném oboru
  • Přiřazení kvalifikací k EQF a k národním rámcům kvalifikací
  • Příkladové vzdělávací moduly, které zohledňují potřeby a požadavky světa práce a následná pilotáž těchto modulů
  • Definování jednotek výsledků učení
  • Definování inovovaných cílů, obsahu, metod a výsledků učení
  • Tvorba metodicko-didaktických konceptů pro tvorbu vzdělávacích programů
  • Další vzdělávání pedagogických pracovníků
  • Vytvoření sítě zainteresovaných partnerů – profesních svazů, škol, zaměstnavatelů atd. v ČR a její propojení s podobnou sítí v Polsku a Německu
  • Závěrečná zpráva projektu

ČLÁNKY

TRAWI: Podniky zhodnotily absolventy chemických oborů, časopis Vzdělávání 1/2015 (strana 7), ke stažení zde.

Tento projekt byl realizován za fi nanční podpory Evropské unie. Za obsah sdělení odpovídá výlučně autor. Sdělení nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá na použití informací, jež jsou jejich obsahem.